۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶

رشیدیان مطرح کرد:

پرداختن به موضوع عفاف و حجاب نیازمند فعالیت مستمر سازمان های مردم نهاد

پرداختن به موضوع عفاف و حجاب نیازمند فعالیت مستمر سازمان های مردم نهاد

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: پرداختن به موضوع عفاف و حجاب نیازمند حضور و فعالیت مستمر تشكل ها و سازمان های مردم نهاد در كنار دستگاه های اجرایی، به منظور تولید محتوا و اجرای برنامه های كاربردی است.

علیرضا رشیدیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: با توجه به اهمیت جایگاه مشهد به عنوان پایتخت معنوی كشور پرداختن به موضوع عفاف و حجاب نیازمند حضور و فعالیت مستمر تشكل ها و سازمان های مردم نهاد در كنار دستگاه های اجرایی، به منظور تولید محتوا و اجرای برنامه های كاربردی است.

وی افزود: در همین راستا حمایت و پشتیبانی از تشكل های مردم نهاد را در دستور كار استانداری قرار داده ایم.

استاندار خراسان رضوی بیان كرد: برای برداشتن گام های موثر و كاربردی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و همكاری مناسب با تشكل های مردم نهاد پژوهشی كه اخیرا تحت عنوان "وضعیت آرایش و پوشش مترددین مشهد" انجام شده است را به عنوان نقشه راه در نظر گرفته ایم.

وی بر لزوم بهره گیری از نتایج این پژوهش در حوزه‌های عملیاتی توسط صدا و سیمای استان و اجرای اقدامات آموزشی و ترویجی، تاکید کرد و افزود: خوشبختانه طبق نتایج این پ‍ژوهش وضعیت پوشش و آرایش زنان مشهد رتبه سوم  كشوری را دارد كه این نسبت به سایر استان ها و شهرهای كشور خیلی مطلوب است اما متاسفانه در بخش مردان ما در رتبه دوازدهم قرار داریم كه نیازمند توجه ویژه تری برای فرهنگ سازی در این زمینه می باشد.

رشیدیان استفاده از روش های ترویجی در حوزه ی عفاف و حجاب در مبادی ورودی شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه به توسعه  فرهنگ عفاف در جامعه در هر دو گروه زن و مرد باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی فعالیت ستاد "صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خراسان رضوی" را اولین اقدام در بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خواند و گفت: هدف از تشكیل این ستاد گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ‌ مقابله با بی بند و باری در جامعه، ‌ آگاه سازی مردم نسبت به حقوق شهروندی، ‌ پیشگیری از تخلفات اداری و صیانت از حقوق شهروندی است.

کد خبر 2438795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha